Z poniższego artykułu dowiesz się jak dobrze wybrać agenta nieruchomości, który będzie solidnie reprezentował Twoje interesy.
Nie ma nic gorszego niż agent, który blokuje prezentacje, ponieważ liczy na to, że pobierze wynagrodzenie od dwóch stron: od Ciebie i od klienta, którego znajdzie sam. Jeżeli agent pracuje w takim modelu, będzie niestety odmawiał prezentowania Twojej nieruchomości przy udziale innych pośredników, gdyż groziłoby to ryzykiem “utraty” połowy wynagrodzenia, które w przeciwnym wypadku by zarobił. Nasuwa się tylko pytanie: ilu takich potencjalnych klientów straci agent - a więc Ty, jako klient - poprzez tego rodzaju działania.
MLS WSPON to system wymiany ofert Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. Do tego systemu wprowadzane są TYLKO oferty, dla których została podpisana umowa pośrednictwa z klauzulą wyłączności. W tym systemie wszyscy członkowie współpracują przy sprzedaży i wynajmie nieruchomości i wymieniają się swoimi ofertami. I - co ważne - na Twój sukces pracują wszyscy zrzeszeni w tym systemie agenci (dzisiaj jest ich ok. 4000).
Co to znaczy? To znaczy, że agent pracuje tylko dla jednej strony transakcji - dla Ciebie! I tylko od jednej strony pobiera wynagrodzenie za wykonaną pracę.
Co zyskasz? Agent będzie pokazywać Twoją ofertę swobodnie i bez ograniczeń każdej zainteresowanej osobie. Inni agenci będą mieć pewność, że informacje o Twojej nieruchomości są rzetelne i sprawdzone.
Jeśli tak, to masz pewność, że transakcja dla obu stron będzie bezpieczna.
Dlaczego to ważne? Klient podczas współpracy z agentem powinien mieć poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Powinien m. in. otrzymywać statystyki oglądalności swojej oferty, informacje o liczbie zgłoszeń klientów i przeprowadzonych prezentacjach oraz o ewentualnych propozycjach zakupu ze strony zainteresowanych. Równolegle, agent powinien przekazywać swojemu klientowi aktualne informacje na temat sytuacji na rynku, bieżących trendach w branży nieruchomości, a także prognozach na najbliższą przyszłość, ułatwiając klientowi podejmowanie właściwych, możliwie najrozsądniejszych decyzji.