Nieznajomość okolicy, w której znajduje się prezentowana nieruchomość oraz szczegółów dotyczących samej nieruchomości są niedopuszczalne. Agent powinien dobrze znać nieruchomość, którą ma w swojej ofercie. Powinien móc odpowiedzieć klientowi na jak najwięcej pytań. Jeśli agent nie zna odpowiedzi, powinien zadeklarować ściśle określony termin, w ramach którego odniesie się do wszystkich zagadnień z największą starannością.
Jeśli w nieruchomości mieszkają lokatorzy, agent powinien uprzedzić ich o terminie prezentacji i poprosić o to, aby mieszkanie lub dom były wysprzątane i wywietrzone. Agent powinien zjawić się w takiej nieruchomości wcześniej niż oglądający, aby sprawdzić, czy nie zastanie niepożądanych niespodzianek. W przypadku, gdy agent posiada klucze do niezamieszkałej nieruchomości, ważne jest, aby wcześniej przewietrzył mieszkanie lub dom, a w razie potrzeby zapalił światła, starł widoczny kurz z mebli lub usunął mocno rzucające się w oczy zabrudzenia na podłodze.
Większość nieruchomości pod opieką agentów jest dostępnych z rynku wtórnego. W związku z tym, nie każde mieszkanie przeszło generalny remont. Bardzo ważne jest to, aby agent wiedział, jakie wady lub problemy kryją się w powierzonej mu nieruchomości. Jeżeli nie uda się ich usunąć przed planowanymi prezentacjami, agent nie powinien ukrywać ich przed zainteresowanymi klientami. Dobrze też, żeby agent miał wiedzę na temat z jakimi kosztami (w przybliżeniu) będą musieli liczyć się potencjalni kupujący lub najemcy, aby taką wadę naprawić.
Nikt nie lubi być pod czyjąś presją. Agent powinien pamiętać, że nie należy być zbyt natarczywym w zachęcaniu do zakupu lub najmu nieruchomości. To zdecydowanie może skutecznie odstraszyć klientów. Spokojna i miła atmosfera spotkania pozostawią dużo lepsze wrażenie wśród klientów i mogą spowodować, że wybranie zostanie właśnie ta, a nie inna nieruchomość.
Nie ma nic gorszego niż rozczarowanie od pierwszego wrażenia. Jeśli agent zamieścił mocno wyretuszowane fotografie wnętrz, a w treści ogłoszenia oferty napisał informacje niezgodne z prawdą, klient prędzej czy później się o tym przekona. Nastawienie klienta może zmienić się diametralnie, na bardzo negatywne, jeśli poczuje się wprowadzony w błąd lub wręcz oszukany przez agenta.
Agent powinien potrafić wczuć się w oczekiwania klienta. Ważne, aby starał się nawiązać dobrą relację z klientem, zadawał mu wiele trafnych pytań, starał się jak najlepiej pomóc mu w podjęciu decyzji o zakupie lub najmie. Bardzo ważna jest też właściwa doza empatii oraz umiejętność dostosowania się do klienta i często zmieniających się okoliczności, a nawet nastrojów.