• Data dodania: 24.11.2021
  • Tagi: Przygotowanie mieszkania do sprzedaży, sesja fotograficzna, prezentacja nieruchomości
Od dłuższego czasu obserwujemy zmianę w świadomości właścicieli nieruchomości w temacie przygotowania nieruchomości do sesji zdjęciowej i prezentacji. Niestety nadal są osoby, dla których czynność ta wydaje się zbędnym zabiegiem. Panuje też mylne przekonanie, że przygotowanie mieszkania czy domu do sprzedaży musi wiązać się ze sporym wydatkiem.

Pierwszą i podstawową czynnością, jaką powinien wykonać właściciel nieruchomości to gruntowne sprzątanie. Można to zlecić firmie sprzątającej lub samemu zakasać rękawy, zaopatrzyć się w gumowe rękawiczki i środki czystości, i doprowadzić swoje mieszkanie do porządku. Należy pamiętać, że i oku obiektywu, i oglądającemu nieruchomość nie umknie najdrobniejszy szczegół. Dlatego trzeba zwrócić uwagę na zakamarki, w których zbiera się kurz, pajęczyny lub sierść. Podłoga powinna być odkurzona, umyta, a jeśli jest drewniana - odświeżona za pomocą specjalnych środków.

Okna kojarzą się nam z otwarciem na świat. Tak naprawdę nie powinniśmy na nie zwracać uwagi, tylko widzieć co znajduje się poza nimi. To będzie możliwe tylko pod warunkiem, że szyby będą przejrzyste, a ramy bez śladów kleju. Jeśli przy oknie znajdują się np. rury, warto zawiesić jasne, lekkie zasłony, które zakryją niechciany element. Jeśli nie można pochwalić się widokiem z okna, to dobrze będzie zawiesić delikatne, czyste firany lub rolety.

Podczas sprzątania z pewnością zauważymy drobne usterki. Nie ukrywajmy ich, lecz usuwajmy. Naderwane drzwiczki czy dziura w ścianie nie zrobią dobrego wrażenia.

Gdy wchodzimy do czyjegoś mieszkania, od razu rzucają nam się w oczy przedmioty osobiste właścicieli, które definiują ich osobowość. Dzięki temu poznajemy osoby, wchodzimy w ich świat. W przypadku wizyty u znajomych daje to korzystne efekty, jednak w przypadku osób kupujących już niekoniecznie. Klient może poczuć się onieśmielony, zniesmaczony lub zażenowany wystrojem, zdjęciami, obrazami czy plakatami wiszącymi na ścianie. Dlatego należy usunąć z wnętrza wszystkie osobiste ozdoby czy przedmioty codziennego użytku.

Łazienka i kuchnia kojarzą się z czystością i intymnością. Nawet najładniejsze meble czy armatura nie odwrócą uwagi od brudnego blatu, nieumytych garnków, szczoteczek do zębów czy innych prywatnych przedmiotów osobistego użytku.

Mieszkania często są sprzedawane wraz z meblami. W tym przypadku również warto się postarać i zabezpieczyć na wypadek, gdyby klient zechciał zajrzeć do szafy lub szafek kuchennych. Ma to swoje zalety, bo zmobilizuje nas do pozbycia się zbędnych przedmiotów czy ubrań.

Czystość i kolor ścian mają ogromne znaczenie, dlatego - jeśli dzięki temu można poprawić wygląd wnętrza - zainwestujmy kilkaset złotych w farby. Starajmy się również usunąć z pomieszczeń zbędne, niepasujące do siebie meble. Zostawmy tylko to, co najładniejsze, co wyeksponuje zalety naszego mieszkania.

Oświetlenie często jest traktowane po macoszemu, a odgrywa kluczową rolę w prezentowaniu się wnętrza. Nie musimy kupować drogich żyrandoli, jednak wybierzmy właściwe żarówki, których światło stworzy przytulną atmosferę. Upewnijmy się, że wszystkie działają.

Jeśli jesteśmy posiadaczami balkonu, jest to dobra okazja, aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnego nabywcy poprzez stworzenie przestrzeni do odpoczynku. W tym przypadku nie ma znaczenia wielkość balkonu, tylko nasza wyobraźnia i pomysłowość.

W przypadku mieszkań w bloku, tuż przed prezentacją zadbajmy o czystość na klatce schodowej lub w windzie. Mieszkając w domu należy zadbać nie tylko o wnętrze, ale również o przestrzeń wokół nieruchomości. Warto przyciąć żywopłot, sprzątnąć liście, gałęzie, postawić kosze na śmieci w najmniej widocznym miejscu, wyczyścić rynny, umyć drzwi garażowe itp.

Jak widać, przygotowanie nieruchomości do sprzedaży jest bardzo istotne, ale i czasochłonne. Jeśli właściciel korzysta z usług agenta nieruchomości, na pewno może liczyć na doradztwo w tej kwestii, może także skorzystać z kontaktów agenta w celu organizacji tych działań. Może na przykład skorzystać z pomocy profesjonalnego home stagera, który podczas konsultacji obiektywnie oceni potencjał nieruchomości i podpowie, co należy zmienić, aby ją uatrakcyjnić.

Pamiętajmy, że jakość zdjęć nieruchomości oraz to, co przedstawiają jest kluczowe dla potencjalnego nabywcy. Podczas prezentacji liczy się kilkanaście pierwszych sekund. Klient podczas wyboru mieszkania czy domu kieruje się emocjami, chce utożsamić się z tą nieruchomością i mieć szansę zdecydować, gdzie postawi swoją ulubioną komodę czy ekspres do kawy. Dajmy na to szansę oglądającemu, a skorzystają na tym dwie strony transakcji.