• Data dodania: 23.12.2021
  • Tagi: Agent nieruchomości, Pośrednik nieruchomości, Agencja nieruchomości, Biuro nieruchomości
Sprzedaż lub zakup nieruchomości jest jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu człowieka. Wiele osób decyduje się skorzystać z usług profesjonalnej agencji nieruchomości, ponieważ zdaje sobie sprawę ze złożoności i stopnia skomplikowania tego procesu. Jednocześnie świadomy klient wie, czego oczekiwać od agenta nieruchomości i jakie będzie mieć korzyści z tej współpracy.

Podczas współpracy z agentem, klient powinien zwrócić uwagę na wiele fundamentalnych kwestii.

Transparentność i zaufanie

Osobisty agent nieruchomości powinien pracować w 100% dla swojego klienta, dzięki czemu nigdy nie występuje konflikt interesów. Agent powinien dokładnie poznać oczekiwania klienta. Jakie są motywy sprzedaży/kupna, jaki jest budżet do wykorzystania lub cena transakcyjna do uzyskania, jakie plany ma klient i w jakich ramach czasowych chciałby sprzedać lub zakupić nieruchomość. Dzięki tym informacjom agent może świadomie i uczciwie zaproponować plan sprzedaży/kupna i odpowiedzieć klientowi na wszystkie pytania i wątpliwości. Agent powinien być dyskretny i wiedzieć, że klient zaufał mu i powierzył na określony czas znaczną część swojego życia do dyspozycji.

Bezpieczeństwo

Agent ma za zadanie sprawdzić stan prawny nieruchomości, aby klient miał świadomość czy istnieją jakiekolwiek przeszkody do sprzedaży nieruchomości lub jej kupna. W przypadku niejasności, agent powinien zaproponować rozwiązanie lub polecić specjalistę, który będzie mógł rozwiązać problem. Klient powinien mieć pewność, że agent zweryfikuje zainteresowanych zakupem nieruchomości i nie dopuści do sytuacji, w której nieruchomość będzie oglądana przez niezidentyfikowane osoby, nie mówiąc o ich dostępie do dokumentacji.

Profesjonalizm

Począwszy od kultury osobistej, na adekwatnym do sytuacji stroju kończąc, agent nieruchomości powinien godnie reprezentować swojego klienta. Agent zna się na swojej pracy, jego wiedza na temat rynku nieruchomości jest regularnie aktualizowana. Potrafi wydobyć potencjał z nieruchomości i zaproponować właściwą cenę ofertową. Potrafi również dopasować do konkretnej nieruchomości plan marketingowy. Klient powinien mieć kontakt ze swoim agentem, znać go, ufać, wiedzieć, że jego wszelkie pytania nie pozostaną bez odpowiedzi. Klient powinien spodziewać się raportów, w których zawarte są informacje jak przebiega proces sprzedażowy. Dzięki temu będzie mieć szansę kontrolować sytuację i obserwować działania agenta. Negocjacje w imieniu klienta przeprowadza agent. Dzięki temu, że zna oczekiwania sprzedającego, może uzyskać najkorzystniejszą kwotę transakcyjną. Jeśli zachodzi potrzeba, studzi emocje - często obu stron, sprzedającego i kupującego.

100% zaangażowania

Klient powinien widzieć pełne zaangażowanie swojego agenta. Wiedzieć, że agent jest pewny siebie i że zależy mu na efektach na równi z klientem. Dobry agent nieruchomości nie dąży do pobrania wynagrodzenia od drugiej strony transakcji, co zdecydowanie powoduje, że wszystkie jego działania zmierzają do tego, aby jego klient odniósł sukces. Agent inwestuje w marketing. Składa się na to bardzo wiele kwestii, m.in. udzielenie wskazówek dotyczących przygotowania nieruchomości do sprzedaży lub polecenie usługi home stagingu, wykonanie profesjonalnych zdjęć i/lub spaceru 3D, nakręcenie filmu - często przy wykorzystaniu drona, profesjonalny opis, przygotowanie ulotek, banerów, zamieszczenie oferty na ogólnodostępnych portalach internetowych i w mediach społecznościowych, organizacja domu otwartego, kontakty z potencjalnymi zainteresowanymi klientami/inwestorami, uczestnictwo w profesjonalnych szkoleniach i doskonalenie warsztatu pracy agenta.

Współpraca

Klienta z pewnością powinno zaniepokoić, jeżeli agent będzie chciał ukrywać nieruchomość przed innymi agentami lub - co gorsze, przed klientami. Profesjonalny agent, wiedząc, że tylko on ma ofertę powierzoną przez klienta, chętnie współpracuje z innymi pośrednikami, umożliwia prezentację nieruchomości, nie ukrywa jej przed światem. Zależy mu na tym, aby jak najwięcej osób, w tym agentów, zobaczyło daną nieruchomość i aby wszyscy mieli jednolite informacje na jej temat. Klient powinien również mieć pewność, że jego agent współpracuje ze specjalistami z wielu dziedzin: prawnikami, notariuszami, doradcami kredytowymi, architektami, inżynierami, geodetami, home stagerami, firmami przeprowadzkowymi, fotografami i wieloma innymi, którzy mogą pomóc w sprawnej obsłudze transakcji.

Współpraca klienta z agentem nieruchomości powinna wiązać się z poczuciem bezpieczeństwa i pewności, że warto jest przekazać w ręce zaangażowanego profesjonalisty żmudny proces sprzedaży, wynajmu lub kupna nieruchomości komuś, komu tak samo jak klientowi zależy na wspólnej korzyści.